dilluns, 3 de juny del 2013

"Viatge literari al Marroc", per Mercè Sabat. Cròniques de Fes.

Per mi, un país exòtic que mai havia trepitjat.
Viatge molt ben organitzat i aprofitat al màxim, tenint en compte que cinc dies no donen per massa.Vam tenir un temps magnífic, sense excessiva calor. Potser també cal dir que alguna nit vam sentir fresqueta.
A Fes hi ha monuments preciosos com el Palau Reial i la Medersa Bouinania amb els seus estucs cisellats. La Medina és una passada. És com un enorme laberint de carrers i carrerons amb un garbuix de gent que no para d’anar amunt i avall (burros i carretons inclosos). Sort que portàvem uns quants “guies-vigilants”, ja que sense ells ens hauríem perdut.

També cal destacar l’anada a les ruïnes romanes de Volúbilis. Aquesta fou en el seu temps una ciutat d’una certa importància i es conserven força bé l’Arc de Triomf i els mosaics de les cases. Vam aprofitar per fer una foto del grup a l’escalinata de les restes del Temple. Ah! A dalt de les columnes, hi havia nius de cigonyes.
També vam fer, sense cansar-nos massa, una agradable passejada d’uns quants quilòmetres per un camí forestal entre mig d’uns boscos de cedres a la regió de l’Atles Mitjà, acompanyats pel cant del ocells i el vol de les papallones. Al final de la caminada vam trobar un gran cedre, ja mort, que presidia una esplanada envoltada de paradetes de “souvenirs” i els famosos “macacos” que s’acostaven a nosaltres sense por, i que realment són un bon atractiu turístic. La població més propera a aquests boscos és Ifrane on hi ha una important universitat i és un lloc de vacances per els més adinerats. A l’hivern hi neva amb molta freqüència i hi ha pistes d’esquí. Té una certa semblança a un poble alpí, per això li diuen “la Suïssa Marroquina”.
La tertúlia del llibre Amb la mirada baixa, de Tahar Ben Jelloun, motiu principal del viatge, es va fer al Riad Palais Sheherazade, i també hi van intervenir uns nois marroquins, que estudien castellà.

Crec que tots vam quedar contents d’aquest viatge. La colla era molt maca i en Pep es va portar molt bé.
Fins a la propera!!!

Aquí podeu llegir les altres cròniques que han fet els participants a la sortida:
Viatge que fa sis, per Pep Quintana i Riera.

I aquí les cròniques dels viatgers literaris sobre la visita a Amsterdam (Juny 2012)